August 14th, 2024

Yvette Vickers was a stage and b-movie actress of the 1950s, mostly known for her roles in The Attack of the 50 Foot Woman (1958) and the Attack of the Giant Leeches (1959). Her first movie appearance was more promising -albeit uncredited- in Sunset Boulevard (1950) as “Giggling Girl on Phone”, in the Christmas party scene. It seems Yvette wasn’t as career focused or as lucky as her peroxide contemporaries, Marilyn, Jane or Mamie were. Playboy playmate for July 1959 (shot by Russ Meyer), she drifted to bit parts in the 60s, developing a reputation of a man-stealing, fast party girl, slowly fading out of the industry altogether.

Jump to April of 2011, when a concerned neighbor discovered her dead body in her Benedict Canyon two-story home, a decrepit gem of a tiny wooden pied-à-terre (about 700 ft2 / 65 m2), which had been her home since the 50s. She had no family or friends, preferring to keep to herself, apparently becoming increasingly paranoid that she was being stalked. (What if she was right?..)

The house was built on a steep hill in Benedict Canyon by very dense woods and was literally being consumed by trees breaking into it from all sides, taking over and devouring it from within. It was also infested with ants, rats and spiders. Yvette herself was also in a similar state. The electricity was on autopay and had not been cut off in the 6-12 months she had been laying on the carpeted floor next to a still turned on heater. The following description might be rough but it’s what death naturally does to a body. It still feels disrespectful. Anyway,

“Examination of the decedent’s chest and abdomen reveals no internal organs; these areas are filled with spider web-like material. The head shows a small area with gray hair. No eyes are present. The examination of the head discloses no brain tissue.”

A half brother came out of the woodwork, claimed her humble estate and immediately put the house on the market. He had movers throw all of Yvette’s belongings in the trash; press clippings, movie scripts, clothes, mementos, photographs, recordings, everything was hauled away to the public dump, while Yvette was cremated. The house sold for half the asking price, a mere $275,000 and was promptly demolished.

Somebody broke into her home before the demolition and filmed the cobwebbed, empty space. I recognized it as being the set for many of her pin up photos and I spliced some obvious ones together. It’s so eerie to see the crisp, black and white images of young Yvette next to the somber reality that came to be many years later.

[click on thumbnails for high res]

Within a few weeks, nothing was left of Yvette Vickers, but for some old movie clips on youtube.

She joins the many ghosts of Old Hollywood.

I like and respect Yvette. Well spoken, soft spoken, an artist, unapologetically sensual and chaotic, did her thing against social conventions of her time and she seemed to have really enjoyed her life.

tumblr_n-copy

Her orphaned wig among the cobwebs..

P.S.
Check this out:
This is what ghosts are:

 





June 28th, 2024

από ένα γράμμα προς Στάβερη

         ..άσχετο, δεν ξέρω αν στο έδειξα, το καλοκαίρι του 2009 χωρίσαμε με τον ****** και θα έφευγα απο εκείνο το διαμέρισμα. Ένα σούρουπο τράβηξα ένα βίντεο (από τα πολλά video-diaries εκείνου του φρικιαστικού καλoκαιριού) μπροστά σε εκείνο το γαμημένο βιτρώ που μας είχες φωτογραφίσει με τη Lela. Διαβάζω στο ημερολόγιο μου σημείωση· να ξέρω πως δεν θα μπορώ στο μέλλον να ανακαλέσω το μέγεθος και την αίσθηση εκείνου του πόνου, αναποφευκτα και ακούσια θα τον έσβηνα για να μη με σκοτώσει*, αλλά τουλάχιστον να ξέρω ότι δύναται να υπάρχει ένας τέτοιος πόνος, τόσο σοκαριστικά απερίγραπτος, τόσο απερίγραπτα αβάσταχτος, τόσο αβάσταχτα συνεχής που καταλαμβάνει όλο τον χώρο, να μη στέκεται πουθενά το μάτι σου, να μην έχεις πιά ακοή αλλά έναν μόνιμο, θολό βόμβο, να θέλεις να ξεσκίσεις τη σάρκα σου ουρλιάζοντας να βγεις από το σώμα σου, να περιμένεις τον ύπνο για να πάρεις μια αναπνοή.

         Πριν λίγο καιρό βρέθηκα σε ένα ρετιρέ εκείνη τη γειτονιά για τα γυρίσματα μιας μαλακίας ταινίας ενός Γάλλου. Ένα πλάνο ήταν στο μπαλκόνι και βγαίνοντας – μου κόπηκε η ανάσα. Το σπίτι μου, εκείνο το σπίτι, ήταν λίγα μέτρα απέναντι, σε λευκό σάβανο, σφραγισμένο σαν μνήμα. Τον σκέφτηκα να στέκεται ακόμα πίσω από το πράσινο βιτρώ μη μπορώντας να ανασάνει. Τράβηξα βιαστικά ένα βίντεο πριν χαθεί το φάντασμα.

         Για να βεβαιωθώ (και φυσικά για να λουστώ σε λυρικό δράμα) ένωσα τα δύο βίντεο. Κούμπωναν. Το καλοκαίρι του 2009 πέθανα, το φάντασμα συνέχισε στη θέση μου, σύρθηκε σε Αμερικές και άλλες πούτσες και εγώ έμεινα εκεί πίσω από το βιτρώ, ακόμα εκεί, κλεισμένος.

                                                                                                                                                *Κι όμως, ανακαλώ αβίαστα την αίσθηση του.







Τι υστερική σύμπτωση πόσο το τελευταίο πλάνο εκείνου του Γαλλικού φιλμ echoes τη σιλουέτα μου στο γαμωβιτρώ.





November 19th, 2023

κοσμηματοθήκη #8  θάνος σαμαράς

είναι καιρός που έσπασε ο καθρέφτης που κοιταζόταν τις παρασκευές. δεν τον αντικατέστησε. έσπασε αλλά δεν έπεσε. διερράγη. όλο μαχαίρια θαρρείς πολλαπλά και σε σχήματα ανομοιογενή. που αν η κλυταιμνήστρα είχε πολλές αδερφές κι ήθελαν όλες να σκοτώσουν θα εξυπηρετούσε.  κοιτιέται μέσα γελώντας (με) το συντρίμμι του. κάθε που βρέχει πάει κάθεται στη γδαρμένη ροζ βελούδινη πολυθρόνα. δίπλα στο παράθυρο. η γάτα ανάμεσα στα κρόσια παίζει με τις ξεχειλωμένες καλτσες του. του ματώνει τις φτέρνες. αυτός αδιαφορεί. κοιτάζει την υγροποιημένη πόλη με τα ψεύτικα φώτα. ανοίγει το ξεβαμμένο πράσινο κουτί με τα σοκολατάκια βισκόντι. τρώει το τελευταίο κλείνοντας τα μάτια. χύνει αγριοκέρασο. κοιμάται σαν ζώο υπό εξαφάνιση. τα βράδια πετάγεται έντρομος. τρέχει στην ταράτσα. βρέχει καταρράκτες. φωνάζει στο φάντασμα να βγει. νομίζει είναι ελσινόρη. οι γείτονες καλούν την αστυνομία. το τμήμα της καλλιδρομίου δεν αποκρίνεται σε ψυχικά συμβάντα. κοιμάται στο παρκέ. το πρωί στη λίμνη γύρω από το σώμα του κολυμπάνε ερμαφρόδιτοι κύκνοι. μέχρι το μεσημέρι λιώνουν χαρτοπολτός ή τους τρώει η γάτα. οι εραστές διαδίδουν ιστορίες. πως η μισή του μεριά είναι από ροδοπέταλο. άλλος μιλά για στόμα ναρκοπέδιο. χιλιάδες φιλημένους νεκρούς. ψέματα; αλήθειες. τα ταμπλόιντ δεν λένε. τώρα τελευταία σκοτώνει πεταλούδες. τις ντύνει νύφες και τις φωτογραφίζει κάτω από φώτα φθορίου. στέλνει τις φωτογραφίες στην ελίζαμπεθ τέιλορ. εκείνη κολακεύεται μα δεν του απαντάει ποτέ. κάποτε θα συναντηθούν στη βενετία.
θα είναι έξι αυγούστου. θα πεθάνουν χορεύοντας.

Κυριάκος Χαρίτος

 

..κοιμάται σαν ζώο υπό εξαφάνιση..
..χιλιάδες φιλημένους νεκρούς ..
..τώρα τελευταία σκοτώνει πεταλούδες ..
..νομίζει είναι ελσινόρη ..
..στόμα ναρκοπέδιο..
Πως ξέρει τόσα για μένα, με τέτοια ακρίβεια;!




September 6th, 2021

Thanos Samaras Θανος Σαμαρας





May 16th, 2021

Great idea I had, moving to Exarcheia so that it can rubbed in my face, raw; I can hear the vibrating buzz, of all these people in all these bars, socializing. Are they all friends? Did they make plans to meet or just happen to run into each other? How does one arrange these things? They seem so engrossed in each other, sitting across each other, running their mouth incessantly, taking turns to chime in, cutting in like butter with the best joke. The fuck are they saying to each other? So much stuff. So relaxed and at ease and pleased and shit. What the f is that like? How the goddamn fuck do you do that? 

They’re lucky I don’t own a gυn. 

 
 
 
 
 




May 16th, 2021

All the places that a C- face on a B+ body will accept you.





May 16th, 2021

Ran into someone on Friday, I was rushing out of FedEx with a new pair of cunt Lanvin pants I tracked down in Tokyo and I felt eyes on me so I turned, he was smiling, I smiled back, stopped as if I recognized him and spewed a chirpful hi! Spent 10 mins chatting about my struggles to have my fucking film produced and about his home on Andros island. I don’t know who he is. He seemed nice. I sort of think he might be someone I thought I disliked, but he seemed nice. Early onset of Alzheimer’s is no fun but at least I don’t have to be fully present.





May 9th, 2021

It’s becoming very clear to me how people end up shοοting up places. The shοοter is often the least guilty one. The trιgger is truly pulled by the one being shοt. Beat someone up long enough and you’ll bring it on yourself.





October 21st, 2020

If you’re reading this, email me, let’s go for tea or food, I’ll make a reservation.





October 21st, 2020

dear diary,
a curious predicament; the quotidien horrors, momentarily dulled so effectively by way of russian distillery goods, make it possible to appear relatively normal; that is the current modus operandi. Stay tuned, for more unfortunate posts.





June 23rd, 2020

“The script called for a flashback to show how Sebastian, “suddenly, last summer” in Spain, realizes he is not young any more and loses his powers of manipulation. Sensing his vulnerability, his exploited playthings turn on him and punish him in some unspeakable manner.”





May 19th, 2020




April 25th, 2020

So, self, today marks the day I officially became he.

Good luck.





April 23rd, 2020





October 27th, 2019

It was a very good, satisfying experience and I’m damn proud of the results.





March 1st, 2019

First day of rehearsals, said all the wrong things, spontaneously exposed myself in many awkward ways, possibly causing irreversible damage in the balance, felt cripplingly inadequate.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





February 27th, 2019

and then that happened





February 13th, 2019

Rehearsals start March 1st, for 3 months.





December 16th, 2018

3 years back in Athens. I was certain it would feel like home but I’ve never felt so out of place. People here are ghosts. Now what.





December 10th, 2018

fuck real locations.





November 12th, 2018

 

“Mon coeur est bon, mais je suis un monstre.”

45879645_2414475861902194_4332905751442882560_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

45847201_2414475978568849_9103628133893931008_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

46012273_2414476131902167_5871732485661917184_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

46107028_2414476388568808_4037903350031712256_n





November 9th, 2018

Ούτε 3 χρόνια πίσω στην Ελλάδα, και έχω γεράσει 10 χρόνια.





May 30th, 2018

Πώς προσεγγίζει ο Θάνος Σαμαράς τον Ευαγγελισμό της Κασσάνδρας;
Έλλη Τρίγγου: «Ο κόσμος των ανθρώπων είναι πολύ σκληρός για ένα πλάσμα σαν τον Θάνο Σαμαρά. Για τον λόγο αυτό, έχει κατασκευάσει ένα δικό του σύμπαν, βυθισμένο στη μαγεία και πλήρως απαλλαγμένο από κάθε μορφή ρεαλισμού. Μέσα από αυτό το σύμπαν, υπάρχει, δημιουργεί και επικοινωνεί. Και μέσα σε αυτό το σύμπαν, με κάλεσε να συστηθώ με τη δική του εκδοχή της Κασσάνδρας. Με χειρουργική ακρίβεια, έφερε εις πέρας τη σκηνοθεσία, την κίνηση, το σκηνικό, τα κοστούμια, τους φωτισμούς και τον ήχο της παράστασης, προσεγγίζοντας το έργο μέσω της ποίησης. Ποίηση στον λόγο, στο σώμα, στην αισθητική. Προσέγγιση, ακραία ποιητική.»

 





March 25th, 2018

PROTAGON:
Το κείμενο που έστειλε στο Protagon ο σπουδαίος διανοητής Δημήτρης Δημητριάδης, φανερώνει αυτό που το εξασκημένο μάτι, ο επίμονος θεατής και όσοι πραγματικά γνωρίζουν τον Θάνο Σαμαρά νιώθουν με σιγουριά από νωρίς: Η φύση του είναι το Εκπληκτικό.

“Τον Θάνο Σαμαρά τον γνωρίζω προ πολλού. Όσα όμως κι αν γνωρίζω από αυτόν, και δεν είναι καθόλου λίγα – λέω μερικά : πρωτοφανής οξυδέρκεια, ακατάβλητη τόλμη, αμιγής διανοητική, ψυχική και συναισθηματική παραβατικότητα, παντελής έλλειψη κοινοτοπίας και συμβατικότητας, αβυθομέτρητη ανάγκη υπέρβασης και αναζήτησης, εξίσου βαθιά ανάγκη δημιουργικότητας πέρα από στερεότυπα και συνήθειες –, δεν είναι αρκετά για να τον προσδιορίσω κι ακόμα λιγότερο να τον εξαντλήσω, μάλλον είναι αρκετά για να πω ότι δεν τον γνωρίζω.

Εκτός από ένα ιδιότυπο είδος μυστηρίου, ίσως και μυστικού, που κατέχει μόνον αυτός, εκείνο που νομίζω ότι τον κάνει να είναι ουσιαστικά αυτό που είναι, βρίσκεται στην διάσταση τού αγνώστου.

Ο Θάνος Σαμαράς περιέχει κατά κύριο λόγο ένα απροσδιόριστο σε έκταση πεδίο αγνώστου, κι αυτό ακριβώς αποτελεί το τι είναι ο ίδιος σήμερα και θα είναι εν συνεχεία.

Αυτό το άγνωστο βρίσκεται μέσα του σε αναμονή, αλλά και σε εγρήγορση, γιατί, πιστεύω, όσα έχει δώσει και δείξει μέχρι στιγμής είναι το ελάχιστο που μπορεί να δώσει και να δείξει. Όλα τα εξαιρετικά χαρίσματά του, με προεξάρχον την ανένδοτα απρόσφορη ενδοτικότητά του σε οτιδήποτε φτηνό και τετριμμένο, άτολμο και περιορισμένο, τρέχον και ανούσιο, βρίσκονται στο ξεκίνημά τους, μόλις τώρα αρχίζουν να εκδηλώνονται, να μορφοποιούνται.

Θα τον χαρακτήριζα επίσης με όρους ανατρεπτικούς, ριζοσπαστικούς, δίνοντας στις λέξεις αυτές αυθεντικό νόημα, γιατί ο Θάνος Σαμαράς είναι φορέας εκρηκτικών υλών, είναι ένας καλλιτέχνης-βομβιστής, δεν χωράει σε σχήματα και πλαίσια κοινώς αποδεκτά και συνεπώς ανώδυνα, δεν χωράει παρά μόνο στο απεριόριστο άγνωστο.

Είναι ικανός να διακινδυνεύσει, το έχει αποδείξει, και δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι θα το αποδείξει πάλι και πάλι με τον πιο θεαματικό και γνήσιο τρόπο γιατί δεν φοβάται τις ρήξεις και δεν διστάζει μπροστά στο ρηξικέλευθο.

Είναι πάνοπλος για υπερβάσεις και συγκρούσεις, προικισμένος για ό,τι αντιτίθεται στην ρουτίνα και στην μετριότητα.Η φύση του είναι το Εκπληκτικό.»





March 3rd, 2018

I will assume that the cypriot idiot is paying for everything, as I used to pay for everything, you narcissistic sociopath hick.





January 27th, 2018

I can’t count for shit but it’s probably been a week that I have met someone in person.





January 23rd, 2018





January 23rd, 2018

Dear fucking diary,
I haven’t spoken to you in a while, but I’ve thought about you a lot and often.
It’s Tuesday night, pouring rain. Lately I’ve not been able to sleep until 4-5am. The night just flies by, even without much activity to preoccupy me. Remember I used to tell you everything? Ah, those where the days. In most ways, those were the days.
I usually don’t leave the house now, unless it’s for a meeting or mandatory errands. Sometimes it’s 4-5 days without stepping out. It has become the normal. A few other things have also become the new normal, like only having about 2 or 3 people in my life in various degrees of what resembles closeness but not actually. I can’t talk to you anymore as I used to and it’s a shame, because it was a release. Now I can only lie or at least not tell you the truth. Or anything for that matter. Just know that nothing, literally nothing is working out.
I just deleted what I just wrote.
Anger.

Screen Shot 2018-01-23 at 11.35.35 PM

 





September 18th, 2017

Θα περάσει λίγο αργότερα και θα φέρει τούρτα.
looking into boat tickets.
mentally, already packed.
σχετικά με Κασσάνδρα,
όλο αυτό, ευτυχώς τουλάχιστον θα αφήσει ανεξίτηλο μώλωπα.
hopefully, each time, becoming less human, for next time.





August 25th, 2017

μόλις με πήρε τηλέφωνο η Μαμά μου, πέθανε.